♥ the beauties and the handsome ♥

a SMALL princess
with a BIG heart

princess

My photo
i wanna be a GREAT person SOMEDAY : )

Tuesday, 9 August 2011

sambal ayam pertama : )

assalamualaikum and hi everyone : )

amaran keras : please baca entry ni malam malam okay . takut kurang pahala . yang tak puasa tak apa : D

semalam time kat office aku teronline . jadi aku tertengok blog Dhiya Fariza . 'ter' menunjukkan yang aku tak sengaja okay . HAHA . tipu . aku sengaja online .

tiba tiba aku sangat attracted untuk tengok resipi Dhiya . ayam sambal . cool okay . plus senang gila nak masak . tak percaya ? tekan sini . actually sebenarnya , at first aku macam malas nak try . tapi aku tetap ada inisiatif untuk salin resepi tu . tiba tiba bila dah nak balik tu rasa macam aura memasak meresap ke tubuh ku .
jadi saya mengajak mr. Hero http://www.emocutez.com teman beli barang masakan dekat tesco . tak banyak pun yang nak kena beli . aku nak confess 1 thing . semenjak puasa , aku belum pernah masak lagi . teruk sungguh -.-' tapi apakan daya . aku bukan malas tahu . cuma kurang rajin .

so dengan tenaga yang ada , (aku berpuasa , jadi penat sedikit) aku pun mula memasak . sambil dalam otak tengah sibuk ingat cara nak masak . kertas malas nak tengok . hampeh . dush dush . malas nak cakap banyak , silakan check it out yeah !

mempersembahkan . . . clap clap . http://www.emocutez.com

sambal ayam pertama in my life . bravo !

nanti kat rumah nak try lah . simple habis . mak mesti bangga dengan anaknya ini . yayyy ! mesti mak sayang lebih . hehe

mak mr. Hero yang masak . shy shy *.*

sup sayur . home made . tehee
cara2 nak masak sungguh senang . untuk bakal bakal isteri , sila kan mencuba . boleh pikat hati si dia . ehem ehem . 

  1. goreng ayam . 
  2. tumis cili yang sudah siap blender . 
  3. masuk kan bawang putih .
  4. tumis sampai masak . then , pour those chickens . 
  5. tabur lah bawang yang di hiris . 
untuk resipi lebih lengkap . tengok blog Dhiya tau . http://www.emocutez.com 

and ini lah hasil nya . 
.
.
.

masak sendiri jimat tahu ? 
psstt , nak share something . masak dengan ikhlas and penuh kasih sayang tau . nanti mesti apa yang kita masak akan jadi super duper AWESOMEEEE : )


thanks for reading . take care and have a nice day peeps !

withahugesmile , 
princess . xoxo : )

18 luahan:

Adylia Qarissa said...

heheee...percaya sangat bila kita masak dengan ikhlas, pasti masakan kita sedap :)

Dhiya Fariza said...

hualamaaak thumbs up darling. thanks for trying :)

princess said...

Adylia Qarissa . nama sedap sangat . hehe .

aah kan . tu la secret ingredients in cooking right ?

princess said...

Dhiya . yay ! thanks sifu . malu malu =.=

dhiera said...

ye, betul..masak kena ikhlas. dari tak sedap pun jadi sedap~

kalau sambal ayam tu tambah serai, mesti lagi wangi sambal tu. saya suka letak serai sekali bg bau harum~ hiks

p/s: salam perkenalan~

sifu im said...

wahh..pandai ko masak..leh jadi mak org dh ni klu pandai..haha

princess said...

dhiera . hehe . kalau camtu lepas ni nak msak taknak letak garam semua la . nak masak dengan keikhlasan saje . HAHA

princess said...

dhiera , ok ok . macam menarik . nt te try letak serai pulak . thanks for sharing : )

princess said...

sifu im . hehe . malu sudah . thanks . try la ! cool tahu .

H.J said...

nasib baik semalam dah lepas..aha

princess said...

H.J . hahaha . fuhh . selamat selamat : )

Sarahh Lo said...

sodap ehh :)

princess said...

hye Sarah . hee . sedap la kot . shy shy -.-'

Farah Nabila Mustafa said...

perghhh boleh dah kott pos kat sini sikit. haha

princess said...

HAHAAH . boleh ke darl ? awk try la masak . mesti lagi sedap . serius ni : )

MOHAMMAD AMIN BIN ZULKEPLI said...

hehehe... ramainye org komen... saya pun nak komen la cmtu...
ayam msk smbal kicap pun sodap. hehehe
next time ayam goreng kunyit plk ea..

princess said...

HEHEEH . boleh boleh . bagi resepi please ; B

blog suka suki said...

untung la pndai msk..